Inilah masanya untuk mengemas kini butiran kad pembayaran anda
Sekiranya anda baru memperbaharui kad debit anda, sila kemas kini untuk memastikan anda dan orang tersayang anda dilindungi oleh sijil takaful secara berterusan

Pilih bahasa anda
close

Langkah-Langkah Interim BNM bagi Insurans Perubatan

Merujuk kepada kenyataan Bank Negara Malaysia (BNM) pada 20 Disember 2024, kami sedang melaksanakan penilaian bagi keperluan semakan semula perubatan untuk diselaraskan dengan langkah-langkah interim seperti yang diumumkan. Kami amat komited dalam menyokong inisiatif-inisiatif BNM dan akan menghubungi semua semua pemegang polisi/sijil yang terjejas. 

Kami memohon kerjasama anda untuk memberikan ruang untuk kami meneliti pelaksanaan langkah-langkah interim tersebut di bawah panduan BNM dengan mengambil kira kepentingan terbaik pelanggan. 

Untuk makluman, pelaksanaan ini hanya terpakai untuk pemegang polisi/sijil yang teribat dengan semakan harga perubatan yang berkuatkuasa pada 1 Oktober dan ke atas.  

Untuk bantuan lanjut, pemegang polisi/sijil boleh menghubungi Pusat Khidmat Pelanggan kami bermula 15 Januari 2025:  
 
PAMB: 03- 2771 2450  

PruBSN: 03-2742 4060  
   
(Isnin hingga Jumaat, dari 8.30pagi hingga 5.15petang).

 

Rujukan:

Pautan Kenyataan Media BNM: Interim measures to assist policyholders and to promote continued access to suitable medical and health insurance/takaful products - Bank Negara Malaysia

Pautan Soalan-Soalan Lazim BNM: Interim Measures to Promote Continued Access to MHIT Products - Bank Negara Malaysia

Download MTA press statement 

Download MTA FAQs